Contoh PTK Bahasa Inggris SMP/MTs, PTK atau Penelitian Tindakan Kelas Bahasa Inggris merupakan sebuah karya ilmiah yang di buat oleh seorang guru untuk Memperbaiki dan meningkatkan mutu praktik pembelajaran yang dilaksanakan guru demi tercapainya tujuan pembelajaran, Memperbaiki dan meningkatkan kinerja pembelajaran yang dilaksanakan oleh guru, Mengidentifikasi, menemukan solusi dan mengatasi masalah pembelajaran di kelas agar pembelajaran bermutu, Meningkatkan dan memperkuat kemampuan guru dalam memecahkan masalah-masalah pembelajaran dan membuat keputusan yang tepat bagi siswa dan kelas yang diajarnya, Mengeksplorasi dan membuahkan kreasi-kreasi dan inovasi-inovasi pembelajaran (misalnya : pendekatan, metode, strategi dan media) yang dapat dilakukan oleh guru demi peningkatan mutu proses dan hasil pembelajaran, Mencobakan gagasan, pikiran, kiat, cara dan strategi baru dalam pembelajaran untuk meningkatkan mutu pembelajaran selain kemampuan inovatif guru, dan Mengeksplorasi pembelajaran yang selalu berwawasan atau berbasis penelitian agar pembelajaran dapat bertumpu pada realitas empiris kelas, bukan semata-mata bertumpu pada kesan umum atau asumsi.
Melihat begitu Pentingnya sebuah PTK Bahasa Inggris maka pada kesempatan artikel kali ini, Admin www.folderpendidikan.com akan membagikan Contoh-contoh PTK Berkualitas Bahasa Inggris sebagai sebuah referensi dalam membuat PTK yang baik dan benar. Bagi Bapak dan Ibu Guru Bahasa Inggris yang membutuhkannya silahkan langsung saja download file lengkapnya pada link di bawah ini.
Melihat begitu Pentingnya sebuah PTK Bahasa Inggris maka pada kesempatan artikel kali ini, Admin www.folderpendidikan.com akan membagikan Contoh-contoh PTK Berkualitas Bahasa Inggris sebagai sebuah referensi dalam membuat PTK yang baik dan benar. Bagi Bapak dan Ibu Guru Bahasa Inggris yang membutuhkannya silahkan langsung saja download file lengkapnya pada link di bawah ini.
- THE EFFECTIVENESS OF COOPERATIVE LEARNING TECHNIQUES FOR TEACHING IMPERATIVE SENTENCE (True Experimental Research at Year 7th Students of SMP N 5 Batang in the Academic Year 2012-2013)
- IMPROVING STUDENTS’ MOTIVATION IN READING COMPREHENSION BY USING MULTIPLE INTELLIGENCES STRATEGIES (A Classroom Action Research at Grade VIII G Students of SMP Negeri 1 Alian, Kebumen in the Academic Year of 2012/2013)
- THE EFFECTIVENESS OF USING SEMANTIC MAPPING STRATEGY IN TEACHING READING COMPREHENSION OF NARRATIVE TEXT (A Case of the Eighth Grade Students of SMP Negeri 6 Semarang in the Academic Year of 2012/2013)
- TEACHING WRITTEN ANNOUNCEMENT THROUGH GALLERY WALK TECHNIQUE (An Experimental Study of Eighth Grade Students at SMP Muhammadiyah 1 Weleri,Kabupaten Kendal, in the Academic Year of 2013/2014)
- THE USE OF 2D ANIMATION-BASED MEDIA TO IMPROVE THE STUDENTS’ ABILITY IN WRITING DESCRIPTIVE TEXT (An Experimental Study at the Eighth Grade Students of SMP Kesatrian 1 Semarang in the Academic Year 2014/2015)
- THE EFFECTIVENESS OF TV CARDS (THEMATICVOCABULARY CARDS) TO IMPROVE THESTUDENTS’ ENGLISH VOCABULARY (An Action Research of the Seventh Grade Students of SMP N 1 Wonosobo in the Academic Year of 2012 / 2013)
- THE USE OF FLASHCARD AND BBC NATURE VIDEO TO IMPROVE STUDENTS ABILITY IN WRITING DESCRIPTIVE TEXT (A COMPARATIVE STUDY OF GRADE 8 SMP N 3 SAWANGAN MAGELANG IN THE ACADEMIC YEAR OF 2012/2013)
- THE USE OF ATTRIBUTE CHARTS STRATEGY TO IMPROVE STUDENTS’ ABILITY IN WRITING DESCRIPTIVE TEXTS (A Classroom Action Research to the Seventh Grade Students of SMP N 18 Semarang in the Academic Year of 2013/2014)
- THE EFFECTIVENESS OF “POP UP CARD” IN IMPROVING STUDENT’S ACHIEVEMENT IN WRITING DESCRIPTIVE TEXT (An Experimental Study at the Eighth Grade Students of MTs N 1 Semarang in the Academic Year of 2013/2014)
- IMPROVING TEACHER TALK TO ENHANCE TEACHER – STUDENTS INTERACTION (An action research at SMP N 1 Slawi)
- THE EFFECTIVENESS OF GRAPHIC ORGANIZERS FOR TEACHING VOCABULARY OF RECOUNT TEXT Quasi Experimental Study at the Eighth Graders of SMP N 6 Semarang in the Academic Year 2015/2016
- IMPROVING STUDENTS‟ SKILL IN WRITING RECOUNT TEXT BY USING PEER REVIEW TECHNIQUE (A Classroom Action Research of the Eighth Graders of SMP 4 Batang in the Academic Year of 2014/2015)
- INTERPERSONAL, IDEATIONAL, TEXTUAL MEANINGS FOUND IN STUDENTS‘RECOUNT TEXTS (A Case Study at Eighth Grade Students of SMP 2 Kudus in the Academic Year of 2014/2015)
- THE EFFECTIVENESS OF GUIDED WRITING FOR TEACHING WRITING RECOUNT TEXT (A Quasi-Experimental Study at the Eighth Grade Students of SMP N 1 Tulis in the Academic Year of 2014/2015)
- IMPROVING STUDENTS’ READING COMPREHENSION OF NARRATIVE TEXT THROUGH DRAW STRATEGY (A Classroom Action Research at Eighth Graders of SMP Kartika III – 1 Semarang in the Academic Year 2014/2015)
- THE USE OF WORD CLAP GAME TO IMPROVE STUDENTS’ VOCABULARY MASTERY (A Classroom Action Research at the Eighth Grade Students of SMP N 3 Ungaran in the Academic year of 2014/2015)
- THE EFFECTIVENESS OF VOCABULARY SELF-COLLECTION AND INTERACTIVE CLOZE STRATEGY TO IMPROVE STUDENTS` VOCABULARY MASTERY A Quasi Experimental Study of the Eighth Grade Students of SMP Negeri 3 Ungaran in the Academic Year of 2014/2015THE EFFECTIVENESS OF THE COMBINATION OF QUARTET AND DART GAMES FOR TEACHING SPEAKING (A Pre - Experimental Research of Eighth Grade Students of SMP Negeri 3 Petarukan Kabupaten Pemalang in the Academic Year of 2014/2015)
- THE USE OF PICTURE PROMPTS TO IMPROVE STUDENTS’ WRITING IN DESCRIPTIVE TEXTS (An Action Research at the Eighth Grade Students of SMPN 1 Bansari, Temanggung in the Academic year of 2014/2015)
- THE USE OF ‘SNAKES AND LADDERS’ GAME AS A MEDIUM TO IMPROVE THE STUDENTS’ MASTERY OF PAST FORM OF IRREGULAR VERBS (An Action Research on the Ninth Grade Students in SMPN 37 Semarang in the Academic Year of 2014/2015)
Post a Comment